מתכוננים למכירת דירה או אפילו להשכרה שלה? בוודאי תהיו מעוניינים לקבל את התמורה הטובה ביותר עבורה שהרי בסופו של דבר מדובר בסכומים גבוהים למדי.
בעוד שרבים סבורים שכדי לקבל תמורה גבוהה יותר עבור הדירה צריכים להשקיע סכומי עתק, בפועל יש הרבה פעולות שניתן לבצע באופן עצמאי ולעתים מדובר בעניינים בסיסיים, פשוטים וזולים שזה פשוט פשע לא לבצע אותם.
מגזין נדלן 2 מביא לכם אצת הדרכים שכל מי שעומד לפני מכירת דירה חייב להכיר ושיכולים להעלות את התשואה בסכומים מפתיעים.
שפרו את הנראות עם צביעת הדירה
צביעת דירה היא פעולה פשוטה ומהירה עם השלכות מרחיקות לכת ושמעל הכל ניתן לעתים קרובות לבצע באופן עצמאי.
יש לכם דירה מוזנחת או כזאת שלא צבעו הרבה זמן? ריענון הקירות והתקרה באמצעות צבע לבן יכולה לעשות פלאים, להפוך את הדירה למוארת, מרווחת ומזמינה ובשורה התחתונה להעלות את הערך שלה.
שימו לב שאם הקירות במצב רעוע, יכול מאוד להיות שכבר ישתלם לכם להזמין צבעי מקצועי שיכול לבצע תיקונים ולעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר עד כדי כך שהקירות ייראו חדשים.
בסך הכל מדובר בעלויות זולות עם ביצוע מהיר מאוד כשהמחיר הממוצע לצביעת דירה ריקה עומד על 2,000 עד 3,000 ש״ח. אם תחליטו לצבוע בעצמכם, העלויות ירדו כבר לפחות מ-1,000 ש״ח בדירה ממוצעת.
חשוב לצבוע באופן קפדני, לתקן את הקירות ככל שנדרש ולהימנע מלכלוך מיותר שכן בסופו של דבר ההשלכות יכולות להיות הפוכות.
הימנעו מהעמסת יתר
הגישה העיצובית הרווחת היום היא הגישה המינימלית מהסיבה הפשוטה שבעיצוב דירות, העומס יכול להפוך את הדירה לצפופה, לא נעימה, לא מזמינה, וקשה למצוא מישהו שירצה להשקיע את מירב כספו בדירה שכזאת.
אינכם צריכים להיות מעצבים כדי לנסות ולשמור על דירה מרווחת, אחת כמה וכמה בדירות קטנות שלכל אלמנט יכול להיות משקל גבוה על ההרגשה הכללית.
רהיטים כבדים שאינם תואמים את גודל הדירה הם דוגמה מעולה לחשיבות הגבוהה של ניצול חלל הדירה והתאמת האלמנטים.
בשורה התחתונה, קחו שתי דירות ותעמיסו אחת מהן בפריטים רבים, מגושמים וכהים, והאפקט שיתקבל הוא דירה קטנה וצפופה שמרבית הפוטנציאל שלה נשאר חבוי.
ניקיון הדירה
חושבים שאם אתם מוכרים את הדירה או עומדים להשכיר אותה אז כבר אין חשיבות לניקיון שלה? טעות בידכם. דירות רבות נקנות מתוך רגש והרצון להרגיש בבית, ואם מדובר בדירה מלוכלכת שלא נעים להסתכל על חדר האמבטיה שלה, העניין יכול להתפרש בתת המודע של הלקוח הפוטנציאלי כדירה לא טובה וראויה.
לנראות יש חלק מרכזי מפני שזה מה שאנשים רוצים לקנות או להשכיר ואם הניקיון יהיה ירוד, אתם עלולים להיתקל בקשיים מיותרים.
טיפ למתקדמים – ריחות
ידעתם שלריחות יש תפקיד מרכזי בקבלת ההחלטות של האדם הממוצע? ההשפעה כל כך רחבה ועמוקה עד כדי כך שחברות מסחריות ובתי מלון משקיעים רבות ביצירת האווירה האופטימלית על בסיס מחקרי לצורך הנעה לפעולה.
כנסו לסוכנות רכב יוקרתי או לחנות רהיטים יקרה וסביר מאוד להניח שתבחינו בניחוחות מיוחדים. זה יכול להיות ריח של ריפודי עור בחנות רהיטים או ריח פרשי בבית מלון. מפיצי הריח עובדים שעות נוספות בבתי עסק שונים והדירה שלכם אינה שונה בהרבה.
אתם לא צריכים להשקיע הון במפיצי ריח מיוחדים ובקבוק מבשם אוויר איכותי בריח ווניל יכול לעשות את העבודה. מי שרוצה להגדיל ראש יכול לאפות בדיוק בזמן הגעת הלקוחות הפוטנציאלים. כבר הוכח שריח אפייה הוא אחד הדברים שהכי מחברים דירה עם הרגשה ביתית ומי לא ירצה לקנות או לשכור דירה חמימה ומזמינה כל כך?