קבוצת אורון מוסרת בימים אלה את גשר יהודית לחברת נתיבי אילון, לאחר שסיימה את בנייתו ובכך יינתן האות לפתיחתו לתנועת הולכי רגל ואופניים, הצפויה בימים הקרובים || משך הבנייה ארך כשנתיים, ובחודשים האחרונים עבדו באתר עשרות רבות של פועלים במשמרות יום ולילה || “הגשר יהווה אייקון עירוני וחלק בלתי נפרד מהנוף התל אביבי ויעניק למשתמשים בו אפשרות נוחה וקלה לחצות את נתיבי איילון, העוברים במרכזה של העיר”, אומר אהוד שפירא, מנכ”ל חברת הבת של קבוצת אורון אחזקות והשקעות, שבנתה את הגשר
בימים הקרובים תמסור קבוצת אורון אחזקות והשקעות את גשר יהודית לידי חברת נתיבי איילון. קבוצת אורון עמלה על הקמת הגשר במהלך השנתיים האחרונות, לאחר שזכתה במכרז להקמתו. לאורך פעילותה בפרויקט, נדרשה הקבוצה לעמוד בפני אתגרים תכנוניים, הנדסיים ולוגיסטיים מורכבים ומשמעותיים, בהם עמדה בהצלחה מלאה והשלימה את הקמת הגשר המחבר בין שני חלקי העיר תל אביב- מעל נתיבי איילון, שמהווה החל מהיום אייקון תל אביבי חדש.
הגשר, שאורכו כ-110 מ’ במיפתח אחד התלוי מעל נתיבי איילון, תעלת האיילון ופרוזדור הרכבת, מחבר בין שדרות יהודית ממערב ובין רח’ יגאל אלון ממזרח. גובהו כ-5.5 מ’ בממוצע מעל נתיבי איילון, והוא מורכב מכ-1,400 טון פלדה המרכיבים את כלל מבנה הגשר והמעקות ואשר בוצעו ע”י חברת הגבעה כקבלן המשנה לקונסטרוקציות ואלמנטי הפלדה בפרויקט. לצורך ריצוף הגשר נדרשו כ-1,500 מ”ר של דק במבוק, וכ-800 מ”ר של צבע מיוחד לצורך צביעת שביל האופניים על הגשר.
לאורך הגשר, הונחו מעין פינות ישיבה הנראות כסלעים והן מתכתבות עם נראות הגשר ומאפשרות לעוברים והשבים לנוח לאורכו. כמו כן בוצעו עבודות תאורה ופיתוח נרחבות, כמו גם הפיכת שדרות יהודית באזור הגשר למדרחוב.
את העבודות להקמת הגשר ביצעה קבוצת אורון באמצעות עבודה של עשרות רבות של פועלים לאורך היום והלילה, במשך חודשים רבים.
לאורך בניית הגשר, נדרשו לקבוצת אורון למעלה מ-200 לילות עבודה מלאים, שבהם אפשר היה לפעול להקמתו של הגשר מבלי להפריע לתנועה הסואנת בנתיבי איילון. בנוסף, נדרשו עבודות לאורך סופי שבוע שונים במהלך השנה שעברה, בהם הונפו חלקי הגשר שהורכבו מראש, מבלי לפגוע בתנועה ומבלי לסכן חיי אדם.
זוהי הפעם השנייה שקבוצת אורון בונה גשר המהווה אייקון עירוני. בעבר סיימה הקבוצה בהצלחה את בנייתו של גשר הולכי הרגל המחבר את פארק ההייטק בבאר שבע לתחנת הרכבת “האוניברסיטה”. הגשר בבאר שבע זכה לפרסים בינלאומיים בגלל עיצובו וייחודו בנוף העירוני.
אהוד שפירא, מנכ”ל חברת הבת של קבוצת אורון, שהקימה את הגשר: “אנו גאים לקחת חלק בפרויקט גדול זה, ומברכים על התוצאה. הגשר זוכה בימים אלו לאישורם של כל הגורמים הבטיחותיים, והוא יוכל לשמש – החל מעתה – את הולכי הרגל ורוכבי האופניים והקורקינטים באזור. קבוצת אורון, שהקימה גשרים משמעותיים ומרכזיים רבים בארץ, גשר מחלף אלייקים, גשר טייבה מעל כביש 6, מחלף ראש העין בכביש 5, גשרים רבים בכביש 1 ובכביש 65, גשרי הרכבת מעל נחל שורק ונחל באר שבע ועוד רבים אחרים, תמשיך לפעול להקמת פרויקטים הנדסיים מורכבים ומאתגרים- שהם תחום מומחיותה”.