תעשיית השירותים הפיננסיים משתנה כל הזמן, ובשנים האחרונות קצב השינוי הולך וגדל. למעשה, עד לסיום העשור צפויים בנקים וגופים אחרים בתעשייה להיראות ולפעול בצורה אחרת לגמרי, מזו שאתם מכירים כיום. ההייפ הבלתי נמנע והמתמשך סביב חברות פינטק ימשיך להשפיע על השירותים השונים.
כבר כיום מציעים הגופים הבנקאיים והחוץ בנקאיים אפשרויות מגוונות יותר מאי פעם ללקוחות, כמו הלוואה מיידית באינטרנט ומוצרים מותאמים אישית. עד 2030, הם צפויים להיות יותר יעילים , מחוברים, מונעי תובנות ותכליתיים.
כיצד יתפתחו הגופים הפיננסיים בעתיד?
עם ציפיות הצרכנים המשתנות, טכנולוגיות מתפתחות ומודלים עסקיים חדשים, גופים פיננסיים צריכים לתכנן אסטרטגיות ספציפיות כדי להיות מוכנים לעתיד. לדעת מומחים, בשנים הקרובות יחולו יותר שינויים בענף הבנקאות והפיננסים ממה שהיו ב-100 השנים האחרונות. זה לא רק בגלל הטכנולוגיות המתקדמות אלא גם בזכות שילוב של גורמים כמו דמוגרפיה, שינויים סוציו-אקונומיים, רגולטוריים וסביבתיים. יהיו ארבעה תחומים עיקריים שישפרו את השירותים פיננסיים, כדי לספק רווחה פיננסית משופרת ללקוחות.
Data
ההערכה היא שעד 2030, הנתונים ישנו מהותית את אופי השירותים הפיננסיים ואת רוב מגזרי הבנקאות. הדאטה תעמוד בלב השאיפה של גופים לספק ערך ללקוחות. צרכני בנקאות ואשראי הופכים מודעים יותר לערך של אבטחת המידע האישי שלהם. כתוצאה מכך, הם מחפשים גופים שיעניקו להם את תחושת הביטחון המשמעותית ביותר, וימשיכו לחפש אותם ולדאוג לעצמם, ובצדק.
מודל עסקי
עד שנת 2030 ייעלמו הגבולות המסורתיים בתוך השירותים הפיננסיים, והבנקים יאפשרו ללקוחות לבחור את השירותים ממגוון נותני שירות בהתאם לצרכיהם. שיתופי פעולה יעניקו למלווים את המשאבים לשפר את איכות ההחלטות והיעילות. האינטראקציות הדיגיטליות יהיו יעילות יותר, מה שיאפשר לחברות אשראי, חברות פינטק ובנקים לאגד מחדש שירותים רלוונטיים סביב צורכי מפתח וחוויות מפתח של לקוחות, המשתרעים מעבר לתחומי המוצרים הפיננסיים המסורתיים.
רגולציה
עד שנת 2030, הפוקוס של הרגולציה צפוי להתרחק ממוצרים ולעבור למעקב אחר פעילות המוסדות והתמקדות בתוצאות. יהיו שינויים גדולים, שיחייבו את הגופים הרגולטוריים להמציא דרכים חדשות לחלוטין לזהות ולנהל סיכונים. כלים חדשים של Regtech, המופעלים על ידי AI, יאפשרו פיקוח יעיל ואפקטיבי יותר על התהליכים הפיננסיים. הרגולטורים ישתמשו בכלים כדי לשתף ביניהם מידע, על פני גבולות לאומיים ובינלאומיים, על מנת לתמול במאמצי המאבק בפשעים פיננסיים. טכנולוגיית הבלוקצ’יין צפויה להפוך למקור של אמון, בזכות תרומתה למודלים של הערכת סיכונים מתוחכמים יותר.
טכנולוגיה
הטכנולוגיה תהפוך את חוויות הבנקאות והאשראי לאישיות יותר. זה לא רק יהפוך את הלוואות ושירותים לנוחים יותר, אלא גם נגישים יותר לאוכלוסייה עבורה בנקים אינם אפשרות. חלק מהטכנולוגיות שישפיעו על תעשיות השירותים הפיננסיים בשנים הקרובות: בינה מלאכותית, בלוקצ’יין, ביומטריה, 5G, מחשוב ענן, האינטרנט של הדברים. אלה ישנו את אופי השירותים, כמו גם את הדרך שבה הם מועברים ונצרכים.
“אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.”