אחד מתחומי השיווק המעניינים ביותר באינטרנט הוא השיווק ברשתות החברתיות. המאמר הזה יעסוק לא בסתם רשת חברתית, אלא בזו שהביאה את המושג לגדולה שלו.
פייסבוק התחילה את דרכה באופן צנוע, כרשת חברתית לאוניברסיטאות. לא היה זה סטארטאפ עם תכנית עבודה מסודרת מההתחלה אלא תהליך של ניסוי וטעיה במהלכו יצרו מארק צוקרברג וחבריו את הבסיס למה שיותר מאוחר נהפך לפלטפורמה אינטרנטית בה חברים מיליארדי אנשים שמעלים, קחו כיסא לשבת, מעל ל300 מיליון תמונות ביום.
אני מקווה שלא צריך לקבל כל הוכחה נוספת לפוטנציאל השיווקי של הרשת. מה שצריך הוא להבין כיצד ניגשים לזה וכיצד עושים זאת כמו שצריך. המאמר הזה בא להתוות את שיטות הפעולה הבסיסיות בשביל שתצליחו בקמפיין הפייסבוק שלכם. הפוטנציאל אולי רב אבל כך גם התחרות, ממש כמו כל זירה ערה. הסוד הוא לאמץ שיטה מנצחת ולעבוד לפיה. דניאל זריהן, שהוא בכלל איש SEO, נותן כמה טיפים על פרסום בפייסבוק.
האלמנטים השונים של הפרסום בפייסבוק
כל קמפיין פרסום פייסבוק, בין אם הוא נועד ליצירת מכירות, לידים או קמפיין מיתוג, נבנה ומורכב מכל אחד מהחלקים הבאים:
פילוח
אולי הכלי הכי חזק של הפלטפורמה, היכולת לפלח ולבנות קהל מדוייק היא מיומנות שחייבים לפתח כבר מההתחלה. המשתמשים בפייסבוק עושים זאת ללא כל תשלום כספי מצידם מלבד מידע רב שהם נותנים לפלטפורמה. המידע שנאגר הוא מאד יחודי ומאפשר פילוח לפי מספר עצום של משתנים כגון גיל, מגדר, תחומי עניין, השכלה, מקום עבודה וכו’. התוצר של הפילוח הוא הקהלים של הקמפיין. בניית קהל נכונה היא כזו שתיצור את הקבוצה הגדולה ביותר שרלוונטית לקמפיין מבחינת התאמת המוצר או שירות והנכונות לרכוש או להמיר. זה יאפשר לכם לפרסם בדיוק לקהל שלכם ובדיוק ברגעים שהם צריכים או מוכנים לרכוש מכם או להגיב למודעה.
יצירת עניין
פייסבוק מציעה גיוון גדול ביותר בכל הנוגע לאפשרויות התוכן של המודעה. ניתן לקדם צורות שונות של מודעה במיקומים שונים ועל פני דפים שונים. ניתן לבחור למשל בפרסום עם יותר דגש על אפליקציה לניידים או דווקא למחשבים נייחים. המודעה יכולה להיות בצורת פוסט מילולי או עם סרטונים או תמונות. ישנן צורות שונות של הצגה למשל לתמונות כגון ‘קרוסלה’ או מצגת. האפשרויות הרבות יכולות מעט לבלבל את מי שעובר לפירסום בפייסבוק מפלטפורמות יותר מוגבלות. מה שכל זה מכתיב הוא הרבה השקעה בתוכן: השקעה בתוכן ויזואלי איכותי וכן בתוכן מילולי קולח. בפייסבוק התוכן של הפרסום שלכם מתחרה על תשומת הלב של המשתמש עם יתר התוכן הרגיל, קחו זאת בחשבון.
אפשרויות תיקצוב
כאשר אנחנו מתקצבים את המודעה שלנו, שימו לב לשתי דרכי התמחור. זהו פרט חשוב שיכול לשנות פלאים את היעילות של הקמפיין. שיטה אחת היא הCPC, או מחיר להקלקה. זו שיטה שמתאימה לקמפיינים עם מטרות המרה מוגדרות כגון מכירה, או איסוף לידים. מחיר המודעה נקבע לפי ההקלקות שיובילו להמרות. שימו לב שהשיטה הזו איננה טובה למי שרוצה קמפיין מיתוג רחב למשל. פייסבוק מציעים תמחור CPM שהוא עלות לחשיפה (הM מייצגת 1000 חשיפות). זוהי דרך יעילה לפרסם באופן רחב ולקבל הרבה ערך גם ממודעות עליהן לא הקליקו.
ניתור ומעקב
כל קמפיין שיווקי דורש מעקב וכלים בשביל להעריך את היעילות שלו. בפייסבוק הכלים הללו גם הם מאד חזקים ומהווים חלק מאד חשוב בתהליך הפרסום. כלי הINSIGHT מאפשר לנו לא רק ללמוד מקמפיין לקמפיין אלא גם להשתפר בזמן אמת על ידי מבחני A/B של הפרסומים שלנו. הכלי מאפשר לנו להיות עם יד על הדופק לגבי החשיפה וההיענות של הפרסומים השונים שלנו לקהלים שונים. אחת האפשרויות היותר מעניינות היא היכולת להשוות את הפוסטים שלנו לפוסטים דומים של עסקים מתחרים לנו.
סיכום
נגענו כאן ממש על קצה המזלג בכל רכיבי הפרסום בפייסבוק. כל אחד מהם הוא רק פתח להמשך לימוד והתמקצעות. שיהיה לכם בהצלחה בפרסום הבא שלכם בפייסבוק!