התכנית מסבירה כיצד להפוך את האזור ממתחם תעשייה ותעסוקה לרובע תעסוקתי עירוני, פעיל והמשכי לעיר, המשלב שימושים של יחידות דיור קטנות מיוחדות, תוך שמירה על האופי התעסוקתי של הרובע העירוני המחודש ושימוש באנרגיה ירוקה.
אזור התעסוקה המערבי בהרצליה הינו אחד מאזורי התעסוקה הייחודים ומהמובילים בארץ, המאופיין כיום כאזור המשלב תעסוקה זעירה, תעשייה קלה, תעשיית הייטק מהמובילות בארץ, אזורי בילוי ואף מלונאות.
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, ברך על הפקדת התכנית ואמר כי אין ספק שעקרונות הפעולה יביאו ליצירת אזור תעסוקה איכותי ומיטבי להנאת התושבים והעובדים. “התכנית מציעה עקרונות מרכזיים למיצוב אזור התעסוקה כרובע נגיש, דינאמי, פעיל ובעל חוזק כלכלי, וכל זה לשמירה והעצמת החוסן העירוני במציאות שבה מספר יחידות הדיור ומספר התושבים גדל בהתמדה”, הוסיף פדלון.
מנהל הנדסה הרצליה הכין תכנית אסטרטגית להתחדשות אזור התעסוקה, שאומצה על-ידי הועדה המקומית בתאריך 26/7/2016, ושמטרתה העצמת זכויות ועירוב שימושים. בהתאם למדינות זו, קודמו כ-45 תכניות מפורטות בסמכות מחוזית שנמצאות בשלבים סטטוטוריים שונים.
במקביל, בשנים האחרונות אושרו תכניות רבות לייעודי מגורים בהיקף אזור התעסוקה והפכו אותו למוקד תעסוקה מרכזי במטרופולין.
מטרת תכנית המתאר להתחדשות אזור התעסוקה (הר/2440), לענות על הצרכים המשתנים של רובע עירוני זה, תוך בחינה של עירוב שימושים, פתרונות תחבורתיים ציבוריים ופרטיים, הרחבת המלונאות ואזורי הבילוי, על מנת לחזק את אזור התעסוקה כרובע עירוני דינאמי פעיל ובעל חוזק כלכלי. התכנית יוצרת מסגרת תכנונית סטטוטורית לאזור התעסוקה, על בסיס עקרונות מסמך המדיניות ועדכונם בהתאם לתיאומים ושיתוף ציבור.
במסגרת תכנית האב לתחבורה הוגדרו פרויקטים נדרשים לטווח המידי שכוללים שיפור הגישה לאזור התעסוקה באמצעים שאינם רכב פרטי וחלקם הגדול קיימים ו/או בשלבי תכנון/ביצוע מתקדמים (כגון שיפור שירות התחבורה הציבורית בעיר מתחנת הרכבת, נת”צים, אופני דן ושבילי אופניים בתוך האזור, מקרומוביליטי, חניוני אופניים רובוטיים). פרויקטים אלו מהווים חלק מתכנית המתאר להתחדשות אזור התעסוקה. בנוסף לפרויקטים אלו התכנית מתבססת על תכנון פרויקטים להסעת המונים המקודמים היום כגון הקו הירוק וקו המטרו.
כמו כן, כחלק מההתמודדות עם תוספת הרכבים הפרטיים אשר ייכנסו לאזור, התכנית מגדירה תקן חנייה בהתאם לתקן התקף לעת הוצאת היתרי הבנייה אך מאפשרת חפיפה בשימוש במקומות החנייה בין המגורים לתעסוקה, וללא הצמדת החניות אל השימושים השונים.
במסגרת המהלכים לקידום התכנית, שכללו שיתוף ציבור, לרבות כנס בעלי עניין אשר נערך בתאריך 9/12/2020, תיאום מול הועדה המחוזית ת”א ומשרדי ממשלה נוספים (תחבורה, הגנת הסביבה, התיירות, הבריאות, הביטחון, רשות המים, חברת חשמל, רמ”י, רת”א, נת”ע וכו’) וגורמים פנים עירוניים (תאגיד המים והביוב, היחידה הסביבתית, תיאום תשתיות, אנרגיה, יחידה אסטרטגית, אגף תשתיות, אגף תכנון, אגף רישוי על הבנייה) והתאמה לתכניות האב העירוניות המקודמות במקביל (תחבורה, מים וביוב, ניקוז וניהול נגר).
למידע נוסף היכנסו לחדשות נדל״ן.