מוטי גרין הינו הבעלים של חברת ברקליס אשר חשפה לאחרונה את פרויקט מלון הקפסולות הגדול והיוקרתי ביותר במזרח התיכון, מיזם תיירותי בים המלח הכולל את הלהיט היפני של מלון הקפסולות, מתחם בריכות וספא מושקע. בעליה של ברקליס יזם הנדל”ן המסחרי-תיירותי, רונן מרדכי גרין (מוטי גרין): “ים המלח הוא אחד היעדים החמים ביותר באזור להשקעה בנדל”ן מסחרי, מיזם מלון הקפסולות הוא צעד מתבקש”.
מלון הקפסולות: ה – Dead Sea הופך ל – Live יותר מתמיד
מוטי גרין, מסביר כי ישראלים רבים מקבלים אליהם טרנדים ולהיטים אסייתים הצוברים תאוצה, מלון הקפסולות הנוחת בישראל כל הדרך מיפן יגיע בצורתו הגדולה ביותר במזרח התיכון.
אחד ממיזמי התיירות והפנאי החשובים בישראל סובב את קניון ים המלח שהפך בתחילת 2019 לקניון הראשון בישראל שאינו באילת ופטור ממע”מ, שילוב מלון הקפסולות הנבנה סביב קניון ים המלח במחירי מותגים נוחים לצרכן – יהפכו את המתחם התיירותי בים המלח ליהלום של ים המלח, מהלך שעתיד למשוך ישראלים ותיירים רבים.
עם תקיעות מחשבתית ויזמית בעיר אילת, סגירת שדה טוב והרחקת נמל התעופה הסמוך לעיר, נראה כי אזור ים המלח על כל חלקיו יהפוך לפנינה הישראלית המובילה בקרב אלו המבקשים קצת שקט נפשי.
שלא כמו באילת כיום לים המלח ניתן להגיע ביתר קלות, אך חשוב יותר מכל לנופש הישראלי, עקב החשיבה העסקית של לינה בקפסולות הסובבת קניון ללא מע”מ – יותר כסף נשאר לנופש בכיס.
יזם הנדל”ן המסחרי-תיירותי ובעליה של ברקליס היזמית של מלון הקפסולות, רונן מרדכי גרין, מתאר לנו את הדבר הבא בתיירות בכלל ובים המלח בפרט: ” להבדיל ממלונות קפסולות נפוצים בעולם, בחרנו שלא לספק קפסולה קטנה ומצומצמת, המיזם ענקי בעקפו וזאת כדי לספק את להיט הקפסולות על סך של כ – 500 חדרים מפנקים ועדיין לאפשר מרחב למיטה זוגית מפוארת בגובה מלא, חדר קפסולה נוח עם מקרר וכספת כפי שאנחנו רגלים ואפילו מכונות כביסה וייבוש, מזון שתייה ושולחנות ישיבה משותפים”.
מיזם התיירות צפוי להיפתח עד סוף שנת 2020 ומלבד מאות חדרי קפסולות מרווחים, במחירי 100 ש”ח לנופש יחיד ו- 150 ש”ח לזוג נופשים, במתחם נבנה בנוסף גם ספא מפואר הכולל אטרקציות רוגע ובריאות רבות, מרפסת פנורמית עם נוסף לים, מתחם קולינארי עשיר, חוף ים מוצל הכולל מיטות שיזוף ובועות מנוחה ואף אולם מופעים בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים.
רונן מרדכי גרין: “לא מפחדים להשקיע כסף רב בנדל”ן תיירותי אטרקטיבי”
פתיחת מיזמים תיירותיים והשקעה בנדל”ן מסחרי-תיירותי, זקוקים להרבה ניסיון, כסף זמין להשקעה והרבה אומץ ותעוזה, כך למשל מתחם התיירות והבילוי של מלון הקפסולות יחד עם הקמת קניון ים המלחDead Sea Mall) ), מוערכים בהשקעה של כמעט חצי מיליארד ש”ח.
אם כך, מה גורם ליזם להשקיע כסף רב כל כך במתחמי תיירות, בילוי וצרכנות באזור ים המלח המוכר לנו כל כך הרבה שנים? על השאלה המעניינת משיב היזם רונן מרדכי גרין: “יזמי ומשקיעי תיירות ומסחר מצליחים יודעים להגיע לאזורים יבשים ומשעממים יחסית ולהפוך אותם בהשקעה בלתי מבוטלת לדבר החם הבא, אנחנו תמיד מחפשים את הדבר הבא עבור הנופשים ולכן לא מפחדים להשקיע כסף בנדל”ן תיירותי אטרקטיבי”.
על מיקומו של ים המלח במפה התיירותית מסביר רונן מרדכי גרין: “ישנם רבים שאינם יודעים זאת, ים המלח עוקף את אילת בנתוני המבקרים, התפוסה במלונות, הפדיון לחדר ואפילו בתחזיות לשנים הקרובות. המצב התיירותי הנוכחי כרגע הוא שירושלים היא המבוקשת ביותר, אחריה תל אביב ובמקום השלישי נמצא אזור ים המלח…בהשקעה נכונה בשנים הקרובות, ייתכן וניתן לעלות עוד יותר את אזור ים המלח בדירוג הביקוש”.
רונן מרדכי (מוטי) גרין מדרבן את משקיעי הנדל”ן המסחרי-תיירותי: “עם כל המורכבות של הנדל”ן המסחרי, אני בטוח באזור ים המלח ולא בכדי עומדים ויעמדו, בהשקעה של מאות מיליוני שקלים יש לציין, לרשות הנופשים הישראליים והתיירים מכל העולם קניון המלא במותגים ואפשרויות ללא מע”מ ומלון קפסולות חדשני”.
הנדל”ן המסחרי חם כמעט כמו ים המלח
משקיע נבון יבדוק את הנתונים העכשוויים והנתונים הצפויים טרם מחשבה להשקעה, השקעה בנדל”ן מסחרי-תיירותי מצריכה בדיקות מומחים ובירוקרטיה רבה בעוד טרם גיוס הכספים והמשאבים הנחוצים, אך במידה ומצאתם שטח מסחר שווה להשקעה ייתכן והתשואה הגבוהה והיציבה תשתלם לכם במיוחד לאורך שנים.
ים המלח אינו רק פלא תבל המושך ישראלים ותיירים רבים כבר עשרות שנים, בהסתכלות על הנתונים ניתן לראות אזור מבוקש במיוחד עם כמעט 2.7 מיליון מבקרים ישראלים ותיירים, כאשר הצפי לגידול עד 2022 יעבור את ה – 4.1 מיליון מבקרים.
ים המלח מציג ארנונה לעסקים נמוכה במיוחד מול אזורי תיירות מבוקשים רבים כדוגמת אילת ותל אביב, קרבה יחסית למרכז ונתונים עסקיים חיוביים נוספים הניתנים להצגה על-ידי מומחי נדל”ן מסחרי בארץ.
רונן מרדכי גרין מסכם וממליץ למשקיעי הנדל”ן המסחרי על השקעה בנדל”ן מסחרי-תיירותי בארץ: “אם היינו מדברים על השקעה בחו”ל הייתי מתחיל בלונדון, אם אנחנו מתרכזים בישראל, האזור עם הכי הרבה פוטנציאל גידול, השקעה וכדאיות עסקית לעומת אזורים רבים בארץ והוא כמובן ים המלח”.