התחום של קידום האתרים להפקת רווחים באינטרנט נולד עם הצורך לבצע אופטימיזציה למנועי החיפוש. ככל שרשת האינטרנט הפכה להיות פופולרית ושימושית יותר ויותר, כך מידע רב שכמות בלתי נתפסת החל להצטבר בה.
לאדם מן השורה שמחפש במנועי החיפוש את מבוקשו- קשה עד מאוד לאתר בין שלל המידעים, האתרים והמשאבים את הרלוונטי והיעיל ביותר עבורו. לשם כך, רובנו סומכים על מנועי החיפוש. אנו מקלידים מספר מילים בשורת השאילתה ומקבלים בתוך שניות ספורות רשימה מאורגנת של אתרים שבהם נמצא, ככל הנראה, התשובות לשאילתה שלנו או במילים אחרות החומר הרלוונטי, המדויק והאפקטיבי ביותר. לא פעם מתאכזבים משתמשי האינטרנט, משום שהם מקבלים תוצאות כלל לא רלוונטיות עבורם. כיצד יודעים מנועי החיפוש לארגן את הרשימה הזאת? אז ראשית, חשוב להדגיש, כי הסדר שבו מאורגנים האתרים ברשימת תוצאות החיפוש הוא משמעותי וקריטי לבעלי החברות שעומדות מאחורי האתרים הללו. בין שאר המחקרים שמתבצעים על משתמשי רשת האינטרנט ועל שיפור היעילות של השימוש בה מראים באופן חד משמעי, כי מטעמים שונים ( של חוסר זמן, חוסר סבלנות, חוסר אמון ) רוב הגולשים שמקבלים רשימת תוצאות חיפוש יתייחסו אך ורק לעשר התוצאות הראשונות, קרי לעמוד הראשון בלבד ורק לעתים נדירות יעברו גם לעמוד השני. ברוב המקרים כל תוצאה שמופיעה מתחת לעמוד זה ( ולפעמים רשימת התוצאות היא ארוכה עד כדי כמה מאות של אתרים) מצויה למעשה בתחתית שאול האבדן- איש לא רואה אותה, איש לא יודע עליה וכמובן הרלוונטיות שלה לגולשים שעשויים היו להיות חלק מלקוחותיה- אינה קיימת כלל. מנועי החיפוש סוקרים את האתרים. הם מתייחסים לאספקטים שקשורים הן לתוכן האתר, הן לעיצוב הוויזואלי שלו ובוודאי לרמת הנוחות של השימוש בו. מנועי החיפוש מסוגלים בתוך זמן של מאיות השנייה לאתר תכנים מועתקים באתר- שמורידים לו את דירוג התוצאות, תכנים בעייתיים ולא רלוונטיים, איכות ירודה של נוחות השימוש וחוסר ידידותיות לגולש הממוצע וכמובן מראה לא אטרקטיבי של האתר. מנועי החיפוש הללו מעמידים את האתרים כרשימת תוצאות, לאחר שהם ישתכנעו שאלו הם האתרים שיהוו תוצאות חיפוש רלוונטיות ומועילות ביותר עבור שורת השאילתה כפי שניסח אותה הגולש. רק תהליך קידום אתרים ראוי עשוי לשבח את האתר לתועלת הצרכים הדרישות של מנוע החיפוש ולתועלת ההכנסות של העסק להיות רווחי באינטרנט.
המאמר נכתב ע”י https://seoup.co.il/