בין אם מדובר בעסק גדול, או עצמאי יחיד – ניתן לבחור לפרסם בפייסבוק. כיוון שאין רף כניסה. ניתן להשקיע שקלים בודדים ביום – או אלפים ומעבר לכך. ניתן לפרסם לבודדים, וניתן לפרסם להמונים – תלוי בצורך, ברצון – וכן הלאה.
יש שיגידו – שזה דווקא נכון ונהדר לפרסם להמונים, להשקיע המון כסף ולבדוק איך המודעה מתפקדת. ויש בכך היגיון – זו מחשבה שמתעדפת זמן על פני כסף. במקום להשקיע כמה שקלים, ולראות התקדמות לאורך זמן – ואז לבסוף, לאחר תקופת זמן מסוימת – לדעת אם דבר מה הצליח או לא ואם יש לשנות איזשהו מהלך עסקי בהתרחשות – אפשר מלכתחילה להשקיע את כל הסכום על השבוע-שבועיים הראשונים, לקבל תוצאות מהירות ולדעת כיצד השוק מגיב להצעה ששווקה לו כדרך הפרסום בפייסבוק.
וזו מחשבה נהדרת. ועם זאת, זה כמובן מצריך תקציב עסקי, או כלכלי, גדול יותר מאשר זה שמבקש להשקיע רק כמה שקלים ביום. מהסיבה הזאת, יש יועצים עסקיים, שפשוט מתעדפים להימנע מלפרסם בפייסבוק כאשר התקציב עדיין לא מכיל כמה עשרות אלפי דולרים להשקעה פנויה בתקציב הפרסומי, וגם בכך יש היגיון. הרי פרסום בפייסבוק, מבקש מאדם להציג את ההצעה שלו לאנשים רבים. זה אולי סנטימנט שחברינו במשרד פרסום ירדן דיגיטל יסכימו איתו. אם ההצעה שלו טובה – אנשים רבים יכולים להגיב אליה בחיוב, אם אינה טובה – אנשים רבים לא יעשו כך. על כן, ברגע שיש הצעה טובה, זה הזמן לפרסם בפייסבוק, כי זה מאפשר לקבל יותר חשיפה להצעה הזאת, ובכך גם למקסם את “ההשפעה שלה בעולם”.
כשיש לך הצעה מעולה
על כן, בהינתן הצעה מספיק טובה, יש אישור לפרסם, אם נרצה להגיד זאת כך. העניין הוא, שזה לא בהכרח המקרה עם עסקים שטרם עבדו על ההצעה שלהם, שטרם הבינו כיצד להעריך אותה, כיצד להציג את הערך שלה לקהל שהם רוצים לשרת. באם הם ישקיעו כספים בפרסום בפייסבוק – המודעות שלהם פשוט לא ייצלחו – כיוון שזה לא מקדם דבר מה שאנשים מתעניינים בו. ועם זאת, אם במקרה היו יודעים אותם בעלי עסקים דווקא כן להגדיר את ההצעה שלהם לעניין, באופן מושך וכדאי – כך שאנשים מבינים בוודאות מה הערך של מה שמוצע להם – ייתכן שהם כלל לא היו צריכים לפרסם בפייסבוק – והיה מספיק להם לפרסם באופן אורגני לקהל העוקבים להם במערכות החברתיות. ומתוך כך, היו יכולים לצבור מחזור עסקי מספק, כך שכדי להתרחב – היה זה הגיוני עבורם להשקיע בפרסום בפייסבוק – ובשלב זה התקציב שברשותם גם יכול להיות גדול יותר, וההצעה שברשותם יכולה להיות ברורה ומדויקת יותר – כך כשמגיעה העת לפרסום בפייסבוק – ההצעה יכולה להתפוצץ מרוב שמחה וקבלה נהדרת בשוק היעד.
על כן, יש כאן עקומת למידה מסוימת, שלמעשה נועדה לבחון את טיב ההצעה. ככל שטיב ההצעה מדהים ומיטיב יותר – כך אפשר שיותר אנשים ישמחו להתעניין ואף לרכוש את המוצע.