המעבר מניהול ענייני הבית המשותף על ידי ועד הבית לניהול באמצעות חברת ניהול הולך ותופס תאוצה יותר ויותר בבניינים משותפים רבים. למעשה קרוב ל95% מהבניינים המשותפים החדשים שנבנים כיום, נותנים את ניהול ענייני הבניין בידיה של חברת ניהול חיצונית.
השיטה הוכיחה את עצמה כיעילה ונכונה בעליל, בפרט לנוכח העובדה הברורה שכיום מרבית הבניינים המשותפים נבנים מ12 קומות ומעלה וכוללים החל מ36 דיירים.
במצב דברים זה אפשר בהחלט להבין מדוע דיירי הבניינים מעדיפים לעבוד עם חברת ניהול המספקת להם את כל השירותים בצורה יעילה יותר מניהול באמצעות ועד בית משותף
הדברים שחברת ניהול חיצונית אחראית עליהם הם:
ניקיון חדרי מדרגות והלובי- החברה מגייסת את העובד בין אם הוא עובד קבלן ובין אם הוא עובד מטעמה. היא אחראית לתשלום שכרו במלואם והיא גם אחראית על כך שהוא יעשה את עבודתו לשביעות רצון הדיירים. עבודת הנקיון כוללת את הכניסה החיצונית לבניין, הלובי, חדר המדרגות , המעלית, חדר האשפה ולעיתים גם את המקלט.
אחזקת המעלית- הכוללת נקיונה וטיפוחה. דאגה לתקינותה המלאה במקרה של תקלות או בדיקות תקופתיות על פי חוק.
אינטרקום-תיקון ואחזקה.
תאורה חיצונית- תקינות התאורה בכניסה לבניין. תקינות התאורה בלובי. תקינות התאורה בחדרי מדרגות, במקלט, בחדר האשפה ואם יש גם בחניית הבניין. במקרה של תיקונים חברת הניהול אחראית על חשמלאי לביצוע תיקונים.
גינה חיצונית של הבניין- טיפוח, שתילת צמחים, השקיה, מניעת נזקים כמו הצפה או יתושים. באמצעות גנן שהחברה מביאה.
מקלט-נקיון תקופתי. אחזקה תקופתית מניעת הכנסת חפצים פרטיים לאחסון על ידי דיירי הבניין.
חניה- נקיון החניה, טיפוחה ושימורה ומניעת לכלכוך או הכנסת חפצים שונים אליה שיפריעו לדיירים.
אשפה וחדר אשפה-דאגה לתקינות חדר האשפה ופיר האשפה. תיקון בעת הצורך של תקלות בפיר האשפה.
בעיות אינסלטציה במידה והן קשורות למבנה החיצוני של הבניין. לחדר האשפה או לבעיות אינסטלציה שאינם של הדיירים.
צביעת הלובי וחדר המדרגות ובהחלטת הדיירים והסכמתם חברת הניהול גם עוסקת בכך.
ניהול ותחזוקת בתים משותפים ע”י חברת ניהול מקצועית מבטיחה שקט נפשי וטיפול שוטף של בעיות הבית המשותף, ומסירה את ההתעסקות עם אנשי מקצוע בטיפול מעניינים שוטפים. לא פלא שבתים משותפים רבים היום נוטים לפנות לחברות מקצועיות לניהול בענינניהם.