אין ספק ששוק הנדל”ן הוא אחד השווקים הרווחיים ביותר שמושך אליו לא מעט אנשים שמבינים את הפוטנציאל העסקי העצום שקיים בשוק הזה. אבל העובדה שמדובר בשוק רווחי, לאו דווקא אומרת שמדובר בשוק פשוט לניהול.
בין השגת כל החומרים והמסמכים הדרושים על מנת שנוכל לבצע את עסקאות הנדל”ן השונות, בדיקות של נכסים פוטנציאלים ובעיקר – שיווק נכון לקהל היעד של הנכס אותו אנו רוצים למכור. מלאכת השיווק היא ללא ספק אחד החלקים החשובים כמעט בכל הליך מכירה, ובמובן הזה, שוק הנדל”I לא שונה כל כך. אז איך מתחילים לשווק נכון בשוק הנדל”ן? הנה כמה טיפים.
- הגדירו את קהל היעד שלכם – שיווק נכון, ובפרט מיתוג נדלן, מתחיל מהתשובה לשאלה “מהו קהל היעד שלי?” קהל היעד, הוא למעשה קבוצת האוכלוסייה עם פוטנציאל הקנייה הגבוה ביותר למוצר (או במקרה הזה, לנכס) שלכם. לדוגמה, האם מדובר בנכס שנמצא באיזור אשר שופע במסעדות, ברים, ובתי קפה ויכול להתאים לזוג צעיר? האם מדובר בנכס עם 4/5 חדרים באיזור שיכול להתאים למשפחה עם ילדים? ברגע שתצליחו להבין מי יכול להיות מעוניין בנכסים אותם אתם מעוניינים למכור, תוכלו להגדיר את קהל היעד שלכם ובכך למקסם את יכולת השיווק ומיתוג של הפרוייקט.
- איך מגיעים לקהל היעד? ברגע שהגדרתם את קהל היעד שלכם, השלב הבא הוא להבין כיצד תוכלו להגיע אליו בצורה הטובה ביותר כחלק מהליך השיווק. אתם למעשה צריכים לשאול את עצמיכם, איפה נמצא קהל היעד שלכם – בפייסבוק? באתרי האינטרנט השונים? ואולי פרסום טלוויזיוני יהיה למעשה זה שיפיק את התוצאות הטובות ביותר? כך או כך, נדרשת עבודה מחקר מקיפה בהבנת קהל היעד שלכם.
- שכרו את שרותיה של חברת מיתוג נדל”ן – כשזה נוגע למיתוג נדלן, ישנן לא מעט חברות כיום בשוק שמתמחות במיתוג פרוייקטים של נדל”ן, וכך למעשה יכולות למנוע ממכם לא מעט כאבי ראש. חברות המיתוג האלו, יידעו להגדיר את קהל היעד, לאתר אותו, ולגרום ליצור איתכם קשר במהרה בנוגע לנכס או לפרוייקט המבוקש. מדובר בחברות עם ידע, ניסיון ומשאבים שיכולים לעשות את כל ההבדל בין שיווק מוצלח, לשיווק כושל.
- הגיעו מוכנים – קניית נכס היא לא הליך של מה בכך. מדובר בהשקעה שדורשת מהלקוח הפוטנציאלי שלכם לא מעט דרישות וסיכונים. לכן, חלק נכבד ממלאכת השיווק ייעשה שתפגשו את הלקוחות. ושכזה נוגע למיתוג נדלן – חשוב להגיע מוכנים ובקיאים בכל הידע הנדרש, על מנת שתוכלו לספק את התשובות הטובות ביותר, עבור הלקוחות שלכם.