ישנם לא מעט בעלי עסקים, המציעים מוצעים למכירה גם על ידי אתר קניות מיוחד ויפה, לכאורה, אתר קניות אמור להיות האלטרנטיבה הטובה ביותר עבור הלקוחות שלך. מדובר באופציה מהירה, קלה ונוחה לרכוש את המוצרים של העסק, מכל מקום ובכל זמן. אולם, לא פעם בעלי העסקים נוכחים לדעת שאתר ריק יחסית מלקוחות. במצב שכזה אותם בעלי עסקים וודאי תוהים: מה לא בסדר באתר אשר הם הקימו לצורך רכישת מוצרי העסק. אתר קניות אשר לא מושך אליו לקוחות יכול להיות כזה ממגוון סיבות, כך למשל: מדובר באתר אשר אין לו יותר מדי אסטרטגיות מכירה באינטרנט או שהוא לא מותאם מספיק למובייל או בכלל למובייל, אינו עובר קידום אתרים אורגני ועוד.
כיצד מקדמים אתרי קניות במערכת איקומרס
כאשר מדובר על אתרי איקומרס, מדובר על אתרי מסחר אלקטרונים. מדובר במערכת המאפשרת לרכוש באתר בצורה הבטוחה, הנוחה והאיכותית ביותר. על מנת שהאתר ימשוך אליו ללקוחות, יש לדאוג למספר דברים:
- מכיוון שלא פעם לקוחות נתקלים בבעיות שונות בתהליך הרכישה או שיש להם על שאלות על מוצר כזה או אחר, כדאי מאוד לדאוג באתר ללייב צ’אט, אשר בו נציג מטעם העסק יענה על השאלות של הלקוחות בכל זמן.
- חשוב מאוד לצמצם עד כמה שניתן את שלב מסירת הפרטים האישיים על הלקוח בטרם הוא מבצע רכישה. לא מעט לקוחות מדלגים לאתר אחר כאשר הם נדרשים לענות על יותר מדי שאלות בתהליך הרכישה.
- משלוח חינם הוא דבר מושך מאוד. ניתן להציע מדי פעם כמבצע משלוחים חינם או להציע באופן שוטף משלוח חינם החל מרכישה בסכום מסוים.
- חלק מחוויית המשתמש של הגולש קשורה למהירות הטעינה של האתר. כדאי מאוד לבדוק כמה זמן לוקח לאתר שלכם לעלות ולהציע את המוצרים שבו. אם מדובר באתר מסורבל אשר לוקח לו זמן להציע את המוצרים אשר הלקוח מעוניין לבחון, סביר להניח שהוא בהחלט לא יגרום ללקוחות להישאר בו, לרכוש בו או להמליץ עליו.
- כדאי שתהיה באתר אופציה לביקורת גולשים. לקוחות אחרים המעוניינים לבדוק אם מדובר במוצר טוב, אינם יסתפקו בהבטחה של החברה המציעה אותה למכירה לגבי טיב המוצר. המלצות או דיס המלצות מסייעים ללקוח הקורא אותם להרגיש שמדובר בעסק אותנטי. כמובן שעל כל ביקורת שלילית יש להגיב בצורה נאותה ולפייס את הלקוח, על מנת שלא להפסיד אותו ועל מנת שלקוחות אחרים יראו שמדובר בעסק רציני שאכפת לו מהלקוחות שלו.
- חשוב מאוד לעקוב אחר הנתונים של מערכת איקומרס, על מנת לוודא כמה כניסות של לקוחות היו לאתר שלכם, כמה פעולות רכישה התבצעו בו ועוד.
לסיכום/לא פחות חשוב – בדוק את מעקב האנליטיקס (כמו במדריך בלינק) באתר כדי לוודא שאתה יודע בדיוק כמה מכירות מייצר כל ערוץ ונתב את תקציבי השיווק הדיגיטלי בהתאם.