יש דרכים שונות ומגוונות לקדם בתי עסק בישראל ובעולם כיום. אך אין ספק שללא עבודה יעילה של קידום אתרים זה לא יגיע לגבהים המקסימליים. יתר על כן, האינטרנט מספק אינספור הזדמנויות להרחיב את קהל הלקוחות באופן היעיל והנכון ביותר, תוך שמירה על האינטרסים של הספק ושל כל אדם המעוניין להתקדם בתחומו. עם זאת, כאשר עושים את העבודה באופן לא מקצועי, ללא אתיקה מתאימה – הנזק יכול להיות גדול מהתועלת. לפניכם מקרים ותיאורים של דרכים שבהן קידום פשוט פוגע בכם.
מאפיינים של קידום לא איכותי
באופן המהותי ביותר, קידום לא איכותי הוא קודם כל מיושן, לא מותאם אישית ולא מעמיק. על מנת ליצור את ההתקדמות הטובה ביותר של ביצועים ברשת, יש למצוא דרכי פעולה מסוימות ביותר, כאלה שמאפשרות להציג את הצדדים הבולטים והחזקים ביותר של בית העסק מבלי לחזור על דפוסים קודמים אחד לאחד. כך, כאשר העבודה נעשית באופן לא מקצועי, ניתן לראות תוכן ברמה ירודה, חוסר עקביות במסרים, עבודה לא מספיק מעמיקה עם מילות החיפוש ועוד. כמו כן, קיימים מצבים של שימוש בפרקטיקות אסורות, או כאלה שהיו לגיטימיות לפני מספר שנים. אחריותו של מקדם אתרים היא לבדוק את השיטות שלו לפני תחילת העבודה.
ההשלכות של קידום בגוגל באופן לא תקין
גוגל הוא אחד מהגורמים הפחות סלחניים בעולם האינטרנט. טעות אחת – ומבחינות רבות אנחנו “שרופים” אצלו. זה יכול לבוא לידי ביטוי בדירוגים גרועים, ציונים נמוכים בפרמטרים שונים (שמצדם גם הם פוגעים בדירוג) ועוד. הדירוג הנמוך יכול להוריד את היקף התנועה באתר פי כמה וכמה. לכן, קידום אתרים מקצועי מאפשר ליצור את התנאים האופטימליים להתפתחות וקידום בית העסק, בעוד שטעויות חמורות בעניין מביאות לתוצאה ההפוכה. פעמים רבות קשה יותר לתקן דירוג נמוך קיים מאשר להזניק הליך קידום אתרים באופן שיביא את האתר לתוצאות טובות כבר על ההתחלה, כך שבחירה באנשי מקצוע לא איכותיים עשויה לעלות ביוקר בטווח הארוך.
מה עדיף, חוסר קידום אורגני בכלל או קידום בינוני?
התשובות בתחום קידום בגוגל וקידום בכלל שונות עבור כל בית עסק. למעשה, על מנת להתאים במידה הטובה ביותר את שירותי הקידום לכל אדם פרטי, בעל מקצוע, חברה קטנה או גדולה – צריך קודם כל לבצע ניתוח של המצב הקיים ושל השאיפות של האדם השוקל לעשות קידום. במקרים מסוימים, הקידום עושה את עצמו: אנשים מדרגים את השירות (לאחר שהוא נוסף על ידי מישהו לגוגל עסקים, כמובן), ואם בית העסק עובד באופן איכותי, אז שיטת “מפה לאוזן” עובדת לא פחות טוב, אך חשוב להבין שכל מקרה לגופו ולפעול בהתאם. בחירה במומחים שדואגים להתעדכן בכל עת ולעשות את עבודתם באופן יעיל תבטיח את התוצאות הטובות ביותר.
המאמר נכתב ע״י אורי מינץ 077-9971646