כולנו יודעים כי העידן הדיגיטלי שינה את חיינו. הטלפונים החכמים והאינטרנט מאפשרים לכל אדם בכל מקום בעולם לגשת למגוון גדול של מידע מתחומים שונים וכן לתקשר עם גורמים שונים ברחבי העולם. בין אם זה חברים, משפחה או שותפים לעבודה או לעסק, התקשורת הדיגיטלית הפכה לכלי הכרחי עבור כולנו בכמעט כל אחד מהפעולות היום יומיות שלנו.
הדבר בא לידי ביטוי גם בתחום המסחר, היום, צרכנים רבים כבר לא קונים מוצרים בחניות פיזיות ברחוב או במרכז המסחרי אלא רוכשים את אותם מוצרים באינטרנט, דרך הטלפון ומקבלים אותם ישר עד דלת הבית. הדבר הפך לנפוץ כל כך עד כי רשתות רבות שלא השכילו לפתוח חנות וירטואליות נמצאות במצב של קריסה וקניונים רבים הופכים לנטושים. אכן, ברור כי מי שעוסק בקמעונאות בימינו צריך להסתגל לשינויים המהירים של הקידמה ולהתקדם לעולם הדיגיטלי, אך מה בדבר מי שעוסק במוצר היחיד שאי אפשר לשנע – נדל״ן?
לא נייד אבל חכם
אכן, אי אפשר לשנע דירה עד לבית הלקוח, אך לא ניתן להתעלם מן העובדה כי צרכנים בעידן המודרני התרגלו לחוויית קנייה שונה, וכדי להצליח להגיע לקהל היום, יש לנקוט באמצעים שונים מאשר בעבר. אחד האמצעים האלו הוא חנות וירטואלית אשר תשמש כקטלוג לתיווך נדל״ן. כלומר, אתר אינטרנט אשר יתפקד כמו חנות ויאפשר לצרכנים להתבונן בהצעות נדל״ן שונים למגורים או לעסקים. באמצעות שימוש נכון בתמונות וטקסט, אפשר להגיע לצרכנים רבים שלא היו ממהרים להגיע לשכונה מתפתחת שאינם מכירים או לאזור שעד עכשיו חשבו שלא יהיה רלוונטי עבורם.
הנגישות והזמינות אשר מתאפשרות באמצעות חנות דיגיטלית יכולות להפוך חברת תיווך נדל״ן מעסק מקומי לעסק בקנה מידה ארצי, גם אם הנכסים של החברה שוכנים באזור אחד בארץ. בנוסף, דיגיטציה של קטלוג נדל״ן מאפשרת למתווך ללמוד רבות על מחפשי הנדל״ן באזור, מאפייניהם וביטוי החיפוש שלהם ובכך לזהות מגמות בשוק ולהתאים אליו את עסקיו.
מי קונה בית באינטרנט?
קטלוג דיגיטלי אכן יכול לתרום לחוויה של הלקוח אך בסופו של דבר, אף אחד לא יקנה נדל״ן באתר אינטרנט בלי להגיע לנכס. אכן, חנות דיגיטלית לא נועדה להחליף את הביקור בנכס, אשר מהווה גורם מכריע בהחלטה של הלקוח ללכת על העסקה. עם זאת, השילוב של ביקור בנכס, אחרי בניית ציפיות נכונה באמצעות קטלוג דיגיטלי מהוקצע ומפתה, יכולים להקל מאוד בסגירת העסקה. תמונות טובות של הנכס, בצירוף של מידע כתוב ברור וכן לינקים למידע נוסף החשוב ללקוח כמו תוכניות הבניה, זכויות, הערכות שמאי ועוד, יכולים לשדר מקצועיות ואמינות גדולה ולהביא את הלקוח לנכס כאשר הוא מכיר אותו היטב ובעצם כבר מוכן לסגור עסקה. כך, גם נחסך זמן יקר עבור המתווך בהצגת נכסים שלא רלוונטיים לדרישות הלקוח.
איך פותחים חנות דיגיטלית?
זה אולי נשמע עסק מורכב – לבנות אתר, להעשיר אותו במדיה ותוכן ולשווק אותו ברשת כך שיגיע אל העיניים הנכונות. אכן, לא מדובר בעבודה פשוטה, בייחוד עבור כאלו שזה אינו תחום התמחותם. אך היום ישנן חברות רבות המתמחות בבניית אתרים וספציפית בנושא של חנות דיגיטלית וקטלוג נדל״ן כולל שירות ניהול אתרים. כמו כן, חלק מהחברות לא מספקות רק את שירות בניית האתר ותחזוקתו אלא גם יכולות להציע פתרון מדיה כמו צילום מקצועי בנכסים הרלוונטיים, כתיבת תוכן איכותי וכמובן שיווק האתר באמצעים דיגיטליים ברשת כך שיגיע אליו קהל רב יותר. הפתרונות המוצעים ברשת הם רבים ומשתנים בטווחי המחיר ובאופי הקטלוג אך בחירה בחברה אמינה ובעלת ניסיון תבטיח חנות דיגיטלית איכותית ושיפור באחוזי החשיפה.