תוכנית לניהול משברים היא מערכת של נהלים ומדיניות שנועדו למזער את ההשפעה השלילית של משבר על ארגון. מטרת תוכנית ניהול משברים היא להבטיח שהחברה תוכל להתמודד עם כל סוג של מצב שעלול להיווצר על מנת להגן על המוניטין, הלקוחות, העובדים, בעלי העניין ובעלי המניות שלה.
לפי חברת הייבוב , תפקידה של מחלקת ניהול כוח אדם לניהול משברים הוא להבטיח שיש מספיק אנשים עם הכישורים הנכונים לכל סוג של אסון. הם גם עובדים עם מחלקות אחרות בחברה כדי ליצור תוכנית חירום למקרה שמשהו ישתבש.
כיצד ליישם את תוכנית ניהול משברים ע”פ חברת הייבוב
התוכנית לניהול משברים היא חלק חיוני מתוכנית התגובה החירום של הארגון, מסבירה חברת הייבוב . זה צריך להיות מתוכנן כדי לסייע למחלקת ניהול כוח אדם בניהול משבר ותגובה אליו. תכנית ניהול המשברים יכולה לשמש את מחלקת ניהול כוח אדם לניהול ולתגובה למשבר. למחלקת ניהול כוח אדם צריכה להיות הבנה ברורה למה הם אחראים במקרה של משבר. הם צריכים גם להבין כיצד הם יכולים לתקשר ביעילות עם בעלי עניין, עובדים, לקוחות, תקשורת וארגונים אחרים במהלך המשבר. השלב הראשון בתוכנית לניהול משברים הוא לזהות את הסיכונים האפשריים עבור החברה שלך.
סיכונים אלו יכולים להיות אסון טבע, תאונה או פיגוע טרור. השלב הבא הוא לפתח תוכנית לכל סיכון ולהקצות אחריות לכל אחד. לדוגמה, אם הסיכון הוא רעידת אדמה, אתה מטיל אחריות על האחראי על ההיערכות לרעידות אדמה. השלב השלישי ביישום תוכנית ניהול המשברים של החברה שלך הוא להכשיר את כל העובדים מה עליהם לעשות כשיש משבר. כאן נכנסת לתמונה מחלקת ניהול כוח אדם של החברה. הכשרה זו צריכה לכלול כיצד הם אמורים להגיב ואיזה מידע עליהם לספק במהלך מצב חירום.