בעקבות החלטת המועצה הארצית לתכנון ולבניה הקובעת מגבלות על היתרים מכוח תמ”א 38 בסמוך לתחנות המטרו, מציינים היום בחברה לפיתוח והתחדשות עירונית המתמחה בייצוג בעלי דירות בפרויקטים של פינוי בינוי, כי החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה היא החלטה נכונה, רואה פני עתיד ועונה על צרכי התכנון העתידיים של גוש דן.
אדריכל גיל שנהב, כנען שנהב אדריכלים, ומבעלי החברה לפיתוח והתחדשות עירונית מציין כי תמ”א 70 היא תוכנית המתווה את מדיניות התכנון והפיתוח סביב תחנות המטרו במטרופולין תל אביב והיא מיישמת עקרונות של תכנון מוטה תחבורה ציבורית ומעודדת תכנון של פרויקטים מעורבי שימושים עם אינטנסיביות גבוהה באיזור התחנות.
לדבריו, אין הגיון לאשר היום התחדשות עירונית בניינית בצמוד לתחנות כיוון שמדובר בבזבוז משווע של משאב הקרקע לצד התחנות ובפגיעה בתכנון העתידי. בנייה היום של בניין בין 8 קומות במקום שבו ניתן יהיה לתכנן ולבנות מגדלים רבי קומות אינו הגיוני.
חשוב להבין את החשיבות של תכנון לטווח ארוך ואת הצורך ביצירת פתרונות הכוללים עירוב שימושים הכוללים שטחי מסחר תעסוקה מבני ציבור ושטחי מגורים במרחק הליכה מתחנות המטרו כמו שאנחנו רואים בערים הגדולות בחו”ל.
זה הזמן של בעלי הנכסים לבחון התאגדות עם בניינים שכנים וליזום יחד תוכנית פינוי בינוי המתכתבת עם עקרונות תמ”א 70, זהו מהלך שהוא נכון יותר גם לדיירים עצמם ולאיכות המוצר שיקבלו בסופו של תהליך , גם לאוכלוסיית העיר וגם לדורות הבאים.
בחברה לפיתוח והתחדשות עירונית אנחנו בוחנים היום את האזורים הסמוכים לתחנות העתידיות ורואים היכן ניתן לאגד מספר בניינים ליצירת תוכניות התחדשות מהותיות התואמות את הנחיות המועצה הארצית לתכנון ובנייה.