מכירים את המשפט המפורסם “אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני”? אם אתם לא מכירים, אז כדאי שתכירו. אם אתם מכירים, אז שתדעו שהוא מתאים לא רק להיכרויות רומנטיות, ולא רק לראיונות עבודה, אלא גם לרושם שאתם עושים על לקוחות פוטנציאליים שלכם, כאלה שלהם אתם רוצים למכור משהו, או לספק שירות.
כאשר מגיע אליכם לקוח פוטנציאלי, הרושם הראשוני שאותו יקבל מהסביבה שבה אתם עובדים (ויהיה זה משרד הייטק, מוסך או קליניקה פרטית) יכול להשפיע בצורה מכרעת על החלטתו לרכוש מכם מוצר, או לשכור את שירותיכם. לכן, הרושם הראשוני שחלל העבודה שלכם משדר הינו קריטי להצלחת העסק שלכם. ויותר מזה, לא רק חלל העבודה הפיזי שבו אתם נמצאים חשוב להצלחת העסק ולבנייה של רושם על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, אלא גם אתר האינטרנט של העסק שלכם. האתר שלכם הוא הפנים שלכם עבור מי שעוד לא הגיע למשרד שלכם, ואם אתם מציעים שירותים דרך האינטרנט בלבד (כמו חנות אינטרנטית לדוגמה), הרי שהחשיבות של אתר בנוי היטב עולה אפילו יותר.
על מה לשים דגש בעיצוב חלל העבודה?
ישנם מספר אספקטים שיעזרו לכם לעשות רושם טוב על לקוחות פוטנציאליים, ויעלו את הסיכויים שהם ישכרו דווקא אתכם ולא את המתחרים. ראשית, שימו לב לעיצוב של החלל ולריהוט שבו. אתם רוצים שחלל העבודה הן ישקף את המקצועיות שלכם ואת התחום שבו אתם עוסקים, אבל שגם יהיה מזמין ונקי, ויזרום טוב בעין של הלקוח הפוטנציאלי. לדוגמה, אם אתם משרד תיווך נדלן, רוב הסיכויים שתעדיפו ריהוט מודרני ומינימליסטי, כזה שלא מעמיס יותר מדי על העין ומשדר מקצועיות וישירות.
שנית, חשוב שהמשרד יהיה נוח, ושהלקוחות לא רק שלא ירגישו אי נעימות כאשר הם שוהים בו, אלא אף ירגישו תחושה מזמינה ונעימה. לדוגמה, חשוב שכיסאות ההמתנה יהיו נוחים, ושהצבעים השולטים יהיו צבעים נעימים לעין ולא מנוכרים. בנוסף, פריטים משדרגים כמו מכונת קפה למשרד יכולים להעלות את קרנכם בעיני הלקוח הפוטנציאלי אפילו יותר, באופן מודע או לא מודע.
ומה לגבי האתר?
כמו שנאמר, לאתר האינטרנט שלכם יש חשיבות עצומה בשיווק שלכם וברושם שאתם יוצרים על הלקוחות, בין אם מדובר באתר אינפורמטיבי בלבד, ובין אם באתר שבו ניתן לעשות רכישות בפועל.
אם להמשיך עם הדוגמה הקודמת, אם אתם מפעילים משרד תיווך לנדלן, הרי שלאתר שלכם יש חשיבות רבה במשיכת לקוחות פוטנציאליים, ובהשראת אווירה מקצועית. אתר שבנוי בצורה נקייה, פשוטה להבנה ואינטראקטיבית, יגרום ללקוחות הפוטנציאליים שלכם להבין שמדובר במקצוענים. בנוסף, אתר שמתעדכן לעיתים תכופות ומודעות התיווך בו עדכניות מאוד, יבהיר ללקוחות שלכם שאתם לא נחים על השמרים, אלא עושים את מה שאפשר כדי להביא להם את המידע הטרי ביותר בשוק.